شاک فریزر, محصولات

شاک فریزر یا بلاست فریزر برای صیفی جات و سبزیجات

شاک فریزر
درشاک فریزر می توان سبزیجات و میوه‌جات، محصولات کشاورزی‌ای که تولید آن‌ها تنها در فصول خاصی از سال امکانپذیر بوده و در سایر ایام امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد و نمی‌توان آن‌ها را برای فصول دیگر سال نگهداری کرد تا مدتها نگهداری کرد.
از این رو با توجه به علاقمندی مصرف این محصولات در کلیه فصل سال، روش‌های مختلفی برای فرآوری و نگهداری سبزی و میوه در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
البته توجه به کیفیت سبزی و میوه مسئله مهمی است، به طوری که از تکنولوژی‌های مدرنی استفاده می‌شود.
این تکنولوژی‌ها محصولات را طوری نگهداری می‌کند که کیفیت آن‌ها کم‌ترین تفاوت را با نوع تازه آن داشته باشد و روش انجمتد سریع به وسیله بلاست فریزر  به این هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
روش‌های نوین انجماد سریع  توسط شاک فریزر هم اکنون روش‌های تکامل یافته انجماد می‌باشند که کاربرد فراوانی در صنایع غذایی و نگهداری محصولات غذایی دارند.
در این روش  حداقل تغییرات و کاهش در مواد مغذی محصولات وجود دارد، چرا که آب موجود در بافت ماده غذایی در این روش به سرعت منجمد شده، از تشکیل بلورهای درشت که به سلول‌های بافت مواد غذایی آسیب جدی وارد می‌کنند، ممانعت به عمل می‌آید.
در نتیجه بافت ماده غذایی در زمان انجماد سالم مانده و در زمان رفع انجماد، خروج آب یا تراوش عصاره و از بین رفتن ویتامین‌ها و املاح محلول در آب در حد ناچیز خواهد بود.

تکنولوژی انجماد شاک فریزر

تکنولوژی انجماد محصولات غذایی به این روش به این صورت است که در سیستم، هوای سرد با دمای 35- درجه سانتی‌گراد و با سرعت بسیار زیادبر محصولات سیرکوله می‌شود.

محصولاتی که می‌توان با روش شاک فریزر منجمد کرد عبارتند از

1- میوه‌ها شامل توت فرنگی، آلبالو، گیلاس، هلو، گلابی

2- سبزیجاتی مانندباقلا سبز، لوبیا سبز، نخود فرنگی، بامیه

3- سبزیجات غده ای مانند هویج، سیب زمینی، شلغم، پیاز

4- سبزیجات برگی شکل مانند گل کلم، جعفری، نعناع، ترخون

هرگونه اطلاعات یا نقل قول در مورد محصولات و خدمات ما ، با تیم ما تماس بگیرید،یکی از مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت.

پارس گل ،تضمین یک انتخاب درست…