شاک فریزر, محصولات

بلاست چیلر

از بین تمام فناوری های منحصر به فرد در آشپزخانه های تجاری، بلاست چیلر نقش اصلی را در تازه و ایمن نگه داشتن مواد غذایی ایفا می کند.

بلاست چیلر یک فریزر قدرتمند است که هوای سرد را روی مواد می دمد تا به سرعت دمای هسته آنها را خنک کند.

این فرآیند نسبت به فریزر یا یخچال سنتی زمان بسیار کمتری می برد و بسیاری از مشکلاتی را که می تواند در طول فرآیند خنک سازی کندتر ایجاد شود، از بین ببرد. اما مزایای بلاست فریزر بسیار فراتر از زمان و راحتی است.

شرکت صنعتی پارس گل از طراحان اولیه انواع بلاست چیلر در سطح ایران است که این محصول را بر پایه تکنولوژی روز طراحی و به بازار عرضه نموده است، بلاست چیلر در ظرفیت ها و مدل های متنوع قابل تولید بوده و می توان از آن جهت نگهداری انواع غذا استفاده کرد.

بلاست چیلر یا بلاست فریزر

انجماد آب داخل غذا را به کریستال های یخ تبدیل می کند. فریزرهای معمولی زمان بیشتری برای یخ زدن مواد غذایی نیاز دارند، در نتیجه بلورهای یخ تشکیل شده در داخل غذا بزرگتر هستند.

وقتی این یخ ذوب می شود، با ایجاد پدیده هایی مانند ترکیدن سلول، ساختار سلولی غذا را مخدوش و حتی به آن آسیب می رساند و بر کیفیت و بافت غذا تاثیر می گذارد.

برعکس بلاست چیلر، مواد غذایی را خیلی سریع منجمد می کند و در دماهای پایین تر، جایی که دمنده ها هوای بسیار سرد را از روی سطح غذا عبور می دهند. کریستال‌های یخی که به این ترتیب در غذا ایجاد می‌شوند، نسبتاً کوچک‌تر هستند.

هنگامی که غذا از فریزر بلاست (چیلر بلاست) خارج می شود و کریستال های یخ ذوب می شوند، ساختار سلولی غذا همچنان حفظ می شود و در نتیجه تغییر در کیفیت و بافت آن به حداقل می رسد.

یکی از جنبه های مهم این است که حجم زیادی از مواد غذایی داغ را در داخل فریزر بلاست ذخیره نکنید که منجر به دمای داخلی بالاتر و هوای گرم تر می شود. فریزر زمان بیشتری برای خنک کردن این هوای راکد نیاز دارد و در نتیجه کل فرآیند خنک شدن را به تاخیر می اندازد.

مزایای استفاده بلاست چیلر

خنکی بلاست چیلرها

این فریزرهای تخصصی مجهز به دمنده هوای سرد هستند تا محتویات به سرعت منجمد شوند. غذایی که در این نوع واحد منجمد می شود، خواص طبیعی خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. طعم بهتر، بوی بهتری دارد و ارزش غذایی خود را حفظ می کند.

ایمنی مواد غذایی در بلاست چیلر

مسائل مربوط به ایمنی مواد غذایی می تواند برای مشاغل در صنعت پذیرایی بسیار پرهزینه باشد. سرمای سریع به باکتری ها زمان کمتری برای رشد می دهد و خطر دذ آلودگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

هزینه های پایین تر بلاست چیلر در مقایسه با سایر یخچال ها

اگر مواد غذایی منجمد شده و به درستی ذخیره شوند، کسب و کار شما می تواند کارآمدتر باشد. برنامه‌ریزی و آماده‌سازی را می‌توان از قبل انجام داد، که امکان عملکرد بسیار بهتر را فراهم می‌کند.

حفظ طعم و مزه با پلاست چیلر

استفاده از بلاست چیلر به مشاغل کترینگ امکان می دهد غذاهای فصلی را در تمام طول سال تهیه کنند. به دلیل نحوه یخ زدن غذا، طعم یا تازگی آن از بین نمی رود. رستوران ها می توانند منوی خود را مطابق با ذائقه مشتریان خود تطبیق دهند و به آنها مزیت رقابتی بدهند.

بلاست چیلر

 

کاربردهای بلاست چیلر

فریزرهای بلاست صنعتی وجود دارد که در واحدهای تجاری مانند شرکت های سردخانه استفاده می شود.
آشپزخانه‌های تجاری، رستوران‌های بزرگ، هتل‌ها و غیره از این دستگاه و برای ذخیره ایمن مواد غذایی، غذای پخته شده و وعده‌های غذایی استفاده می‌کنند.

این چیلرها با وزش نسیم بسیار سرد در سرتاسر انبار، دمای مقدار زیادی از مواد غذایی را کاهش می دهند. این کار باکتری های مضر موجود در مواد غذایی را از بین می برد و آن را حفظ می کند.

اگر مجبور به سرو کردن مکرر آن در مدت کوتاهی هستید، می توانید انبار بزرگی از غذا را در چنین چیلری قرار دهید.

بلاست چیلر در قنادی ها به کار می رود تا ذخایر زیادی از دسرها ،شیرینی ها و کیک ، پودینگ ، بستنی و غیره که نیاز به خنک شدن دارند حفظ شود.  سرد کردن مناسب طعم و بافت دسر را افزایش می دهد.

بلاست فریزر کاربرد بسیار خوبی در صنعت ماهیگیری و تامین کنندگان گوشت دارد. غذاهای دریایی اگر به درستی نگهداری نشوند به سرعت فاسد می شوند.

به منظور عرضه غذاهای دریایی خام به بازارهای دوردست جهان بدون به خطر انداختن کیفیت حمل و نقل، نگهداری غذاهای دریایی در چنین فریزرهایی از پوسیدگی ذخایر برای مدت طولانی جلوگیری می کند.

واکسن ها حاوی مواد فعالی هستند که برای تحریک پاسخ ایمنی در هنگام تزریق به بیمار استفاده می شوند. حفظ پایداری و ماندگاری ماده فعال در طول تولید، توزیع و تجویز واکسن، چالش بزرگی برای تولیدکنندگان واکسن است.

ذخیره سازی در فریزر بلاست، تخریب بسیار کاهش یافته ماده فعال را تضمین می کند و آن را برای مدت طولانی تری پایدارتر و زنده تر می کند.

در صنایع لبنی از چیلر بلاست برای نگهداری اقلام لبنی (مانند کشک، کره، شیر، شیر طعم دار، کره شفاف، پنیر دلمه و غیره) به صورت فله استفاده می شود تا بتوان آنها را بدون افت کیفیت به مکان های دور منتقل کرد.

هرگونه اطلاعات یا نقل قول در مورد محصولات و خدمات ما ، با تیم ما تماس بگیرید،یکی از مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت.

پارس گل ،تضمین یک انتخاب درست…